CIBER en QlikTech tekenen partnerovereenkomst

Samenwerking biedt enterprisemarkt flexibele BI-oplossing met snelle ROI

Hoofddorp - 31 augustus 2009

ICT-dienstverlener CIBER en business intelligence softwarebedrijf QlikTech sluiten een partnerschap voor de verkoop en distributie van QlikView, de BI-tool die visuele en intuïtieve analyses van elk aspect van organisatorische prestatie in dashboards en verslagen biedt – tegen een fractie van de kosten van traditionele BI-software. De overeenkomst is een nieuwe mijlpaal in de snelle groei die QlikTech momenteel doormaakt in de enterprisemarkt.

Snelheid en flexibiliteit

“Wij beschouwen QlikView als een belangrijke tool om data te ontsluiten en zien een steeds grotere behoefte bij klanten aan snellere ROI, lagere kosten en een korte implementatietijd”, aldus Michel Schilperoord, managing consultant bij CIBER. “Daarnaast biedt de presentatievorm grote voordelen. Er is eindelijk een nieuwe manier van gegevens presenteren. En van snel kunnen schakelen. De conventionele gereedschappen proberen dat ook, maar hebben een hogere leercurve. Met QlikView kunnen wij onze klanten direct antwoord op flexibele en ad hoc vraagstukken bieden.”

Met de introductie van QlikView 9 eerder dit jaar, is de eerste en enige BI-tool geïntroduceerd die voldoet aan de uiteenlopende behoeften van alle bedrijven en power-users. QlikView 9 werkt uitstekend in zowel grote als kleine bedrijven en ongeacht het platform. Er is altijd en overal toegang - waaronder op locatie, in de cloud, op een laptop of mobiel apparaat.

Groei enterprisemarkt

De samenwerking met CIBER past goed binnen de partnerstrategie van QlikTech, aldus Bas van der Horst, Alliance Director bij QlikTech: “QlikView is in de afgelopen jaren omarmd door het MKB-segment als snelle, betaalbare BI-oplossing om in korte tijd alle bedrijfsinformatie inzichtelijk te krijgen. Momenteel maakt QlikTech een snelle groei door in de enterprisemarkt. Het profiel en de footprint van CIBER in die markt sluiten daar naadloos op aan.”

Verticale marktsegmenten

CIBER en QlikTech zullen zich richten op groei in diverse verticale marktsegmenten. De gezamenlijke expertise in de sectoren manufacturing, utilities en de zorg vormt een sterke basis om marktspecifieke uitdagingen het hoofd te bieden en maatwerkoplossingen te ontwikkelen.

QlikTech is ‘s werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van het bedrijf, heeft momenteel 269.000 gebruikers bij 5.980 klanten in 73 landen, verspreid over de hele wereld. Iedere dag verwelkomt QlikTech gemiddeld twaalf nieuwe klanten. Door deze explosieve groei heeft het bedrijf zijn inkomsten in het boekjaar 2006 met 80% en in het boekjaar 2007 met 96% zien stijgen.

QlikView maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met QlikTechs gepatenteerde in-memory BI-technologie kan de gebruiker reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen van de computer laden en manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt.

QlikTech, in 1993 opgericht in Zweden, heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Scandinavië en de Benelux (Hoofddorp). Het bedrijf werkt wereldwijd met meer dan vijfhonderd partners. Tot de klanten in de Benelux behoren: ABX Logistics, ADP, Atos Origin, ING Trust, KLM, MarktSelect (Graydon), Merck Sharp & Dohme, Panasonic, Schenker, ThiemeMeulenhoff, TNT en Zurich Verzekeringen.

Voor meer informatie: www.qliktech.nl.