QlikView behaalt hoogste scores op het gebied van klanttevredenheid

Aberdeen Group, Business Application Research Center en IDC rapporteren het succes

Amsterdam - 4 november 2009

QlikTech kondigt aan dat zijn business Intelligence-oplossing QlikView voorop loopt op het gebied van klanttevredenheid en –loyaliteit. In het afgelopen jaar heeft het snelst groeiende BI-bedrijf erkenning ontvangen van verscheidene, op gebruikers gebaseerde enquêtes en rapporten van Aberdeen Group, Business Application Research Center en IDC.

“Onze missie is het toegankelijk maken van business intelligence voor iedereen: de eindgebruiker staat voorop. Snelle implementatie en analyse, in combinatie met de visueel intuïtieve omgeving onderscheiden QlikView van andere oplossingen. Onze klanten rapporteren lage kosten voor consulting en een hoge return on investment. Zij behalen voordeel met de tool bij performance management en bevelen QlikView aan in hun omgeving. Wij zijn trots op deze resultaten, die ons sterken om onze missie onvertraagd te vervolgen”, zegt Rogier Verheij, Vice President QlikTech Benelux, Oost Europa, Israël en Turkije.

Aberdeen Group: Performance management en intuïtieve bediening

Aberdeen Group noemt QlikView de enige 'Kampioen' in het rapport ‘Aberdeen AXIS for BI/Performance Management 2009’, waarin een beoordelingstool is toegepast waarbij de klant centraal staat. Zoals in het rapport geconcludeerd wordt, melden QlikTech-klanten steeds bijzonder tevreden te zijn over het bedrijf en diens producten. Ze melden voornamelijk voordeel behaald te hebben door hun aankoop van de software voor projecten op het gebied van performance management. De software-interface staat bekend om zijn intuïtieve bediening. Dat maakt de implementatie en het gebruik van de tool bijzonder toegankelijk voor eindgebruikers.

Business Application Research Center: gebruiksgemak en loyaliteit

Business Application Research Center geeft QlikView de hoogste score voor gebruiksgemak en loyaliteit van de klant in zijn BI Survey 8 - 's werelds grootste onafhankelijke enquête onder gebruikers van Business Intelligence en Prestatiemanagement. QlikView krijgt alle eer voor de behaalde voordelen, de neiging van klanten om vervolgaankopen te doen en de laagste kosten voor consulting.

IDC: ROI en hoogste ‘Net Promoter’-score ooit

Een enquête van IDC, met medewerking van QlikTech, laat zien dat QlikView-klanten significant meer tevreden zijn met hun BI-systemen dan algemene BI-gebruikers. Bij de vraag hoe ze hun tevredenheid zouden geven op een schaal van 1 tot 5, geeft 96% van de QlikView-gebruikers de hoogste drie niveaus van tevredenheid op. Dit is zeer gunstig vergeleken met de resultaten uit de enquête die IDC in 2008 hield (uitgevoerd in samenwerking met InfoWorld). Hierin kwam het percentage van de algemene BI-gebruikers die de drie hoogste van niveaus tevredenheid met hun BI-implementaties aangaven uit op 70%.

Uit de enquête komt naar voren dat QlikView favoriet is bij BI-klanten vanwege het gemiddeld rendement op investering (ROI) van 186% en de ‘Total Cost of Ownership’ (TCO), die 53% van andere BI-oplossingen bedragen.

IDC concludeert dat het significante succes dat QlikView-klanten ervaren tot gevolg heeft dat velen van hen het aan anderen aanbevelen. De 'Net Promoter'-score is een belangrijke maatstaf van de loyaliteit van de klant op basis van de vraag: “Hoe aannemelijk is het dat u een product/service gaat aanbevelen aan een vriend of collega?”. QlikView scoort hoger dan de vorige leider in de '2009 Net Promoter Score'-referentietests in de categorie 'Technology: Computer Software' volgens SatMetrix, de maker van de 'Net Promoter'-methodologie .

QlikTech is ‘s werelds snelst groeiende Business Intelligence (BI)-softwarebedrijf. QlikView, het vlaggenschip van het bedrijf, heeft momenteel 269.000 gebruikers bij 5.980 klanten in 73 landen, verspreid over de hele wereld. Iedere dag verwelkomt QlikTech gemiddeld twaalf nieuwe klanten. Door deze explosieve groei heeft het bedrijf zijn inkomsten in het boekjaar 2006 met 80% en in het boekjaar 2007 met 96% zien stijgen.

QlikView maakt het zeer eenvoudig om verfijnde analyses te implementeren, te gebruiken en te onderhouden. Met QlikTechs gepatenteerde in-memory BI-technologie kan de gebruiker reusachtige dataverzamelingen direct in het interne geheugen van de computer laden en manipuleren. Dit kan al op relatief simpele hardware, wat een betaalbare, brede implementatie binnen slechts twee tot drie weken mogelijk maakt.

QlikTech, in 1993 opgericht in Zweden, heeft vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Scandinavië en de Benelux (Hoofddorp). Het bedrijf werkt wereldwijd met meer dan vijfhonderd partners. Tot de klanten in de Benelux behoren: ABX Logistics, ADP, Atos Origin, ING Trust, KLM, MarktSelect (Graydon), Merck Sharp & Dohme, Panasonic, Schenker, ThiemeMeulenhoff, TNT en Zurich Verzekeringen.

Voor meer informatie: www.qliktech.nl.