Versteijnen Logistics verhoogt marge met Business Intelligence

QlikView maakt bedrijfskritische informatie realtime inzichtelijk

Hoofddorp - 6 mei 2010

Logistiek dienstverlener Versteijnen Logistics heeft gekozen voor de BI-oplossing QlikView om een beter inzicht te krijgen in bedrijfskritieke informatie. In QlikView wordt alle informatie uit de vier bronsystemen van Versteijnen Logistics ontsloten, zodat gebruikers zelf analyses kunnen maken en het management kan worden voorzien van realtime rapportages. Door de transparante managementinformatie waar het bedrijf nu over beschikt, kunnen problemen met bijvoorbeeld ritten sneller worden gesignaleerd en zijn de bedrijfsprocessen inzichtelijker.

Meer marge door verbeterde ritcalculatie

Versteijnen Logistics werkt met vier verschillende bronsystemen, namelijk een warehousemanagementsysteem, een planningsysteem, een boardcomputersysteem en een transportmanagementsysteem. Alle informatie uit deze verschillende systemen is nu ontsloten in de Business Intelligence-omgeving. Hierdoor wordt bijvoorbeeld beter inzicht verkregen in de ritcalculatie. De kosten en opbrengsten van een rit zijn nu realtime inzichtelijk. Voorheen duurde het vergaren van deze informatie ruim een week. Voor iedere rit kan worden berekend wat de exacte winstmarge is. Zo is uit de nacalculatie gebleken dat ritten waarbij Versteijnen Logistics een goed gevoel had uiteindelijk een minder positief resultaat hadden dan verwacht, doordat er bijvoorbeeld nog geen terugvracht beschikbaar was.

Peter de Koning, IT-manager van Versteijnen Logistics, licht toe: “Het proces is nu van A tot Z inzichtelijk gemaakt, waardoor het eenvoudiger is om de pijnpunten binnen de organisatie te vinden. Voordat we met QlikView werkten, was het vergaren van informatie met de verschillende systemen enorm tijdrovend. Het gebruiksgemak en de snelle implementatie van de Business Intelligence-tool hebben ons doen besluiten voor QlikView te kiezen. De implementatie van QlikView duurde slechts drie dagen, waardoor wij al snel in staat waren rapporten te ontwikkelen met alle bedrijfskritische informatie. De terugverdientijd van QlikView zal hoogstens een aantal maanden bedragen, wat QlikView uiterst rendabel maakt.”

-----------------------

Over Versteijnen

Versteijnen Logistics, opgericht in 1947, is een logistiek dienstverlener die voortdurend streeft naar het creëren van maatwerkoplossingen en toegevoegde waarde voor opdrachtgevers. De jarenlange ervaring van de organisatie vormt de basis voor de hoogwaardige dienstverlening. Het bedrijf is op nationaal en internationaal niveau uitgegroeid tot een zeer betrouwbare speler. Versteijnen focust zich op het bieden van doordachte oplossingen voor transport en warehousing. Ontzorging van de opdrachtgever is altijd het doel. Om dat te bereiken zetten het bedrijf de beste professionals in. Zij worden ondersteund door geavanceerde informatiesystemen en het kwaliteitssysteem ISO 9001:2000. Meer informatie vindt u op: www.versteijnen.nl.

De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met het zelfde gebruiksgemak als het kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView waarde een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat – voor één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 13.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

______________________

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo's zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.