Nieuwe app geeft inzicht in historische data Tour de France

QlikView Cycling App helpt je bij het voorspellen van de uitslag van de Tour

Hoofddorp, Netherlands - 1 juli 2010

QlikTech, een pionier in Business Intelligence heeft een gratis app ontwikkeld, waarmee inzicht wordt verkregen in de historische data van de Tour de France, die zelfs teruggaan tot 1903. Hiermee kunnen Tourliefhebbers prachtige weetjes ontdekken en verbanden leggen die kunnen helpen bij het voorspellen van het verloop van de etappes. Deze applicatie is zowel online als voor mobiele apparaten, zoals de iPhone en Android telefoons beschikbaar. De gegevens die worden gebruikt in de QlikView Cycling App zijn afkomstig van Infostrada Sports.

Gebruikers ontdekken nieuwe feiten en vergroten hun kennis over de Tour om indruk te maken op vrienden. Met deze cycling app pak jij de leiding als het gaat om tourkennis:

• Welke Nederlander droeg het vaakst de bolletjes trui?
  • Wie was de laatste renner die een etappe heeft gewonnen op zijn verjaardag?
  • Motiveert een Nederlandse Tourstart de Nederlanders voor het behalen een etappe zege?
  • Wat is de relatie tussen lengte en het winnen van een proloog of bergetappe?
  • Welk team heeft de meeste etappes gewonnen over de afgelopen 60 jaar?
  • Wie zijn de oudste en jongste renners?

“Wielrennen is zeer populair, ook in Nederland en België wordt de Tour zeer intens beleefd”, aldus Rogier Verheij, Vice President QlikTech Benelux. “Ieder jaar weer worden toto’s gespeeld en poultjes opgezet. Met deze applicatie kun je informatie krijgen en verbanden leggen, waarmee je zelfs de grootste insiders versteld doet staan. De QlikView Cycling App is eenvoudig te gebruiken en met een paar kliks wordt toegang verkregen tot alle Tour informatie, kortom alles wat een amateur ploegleider nodig heeft.”

De Cycling App is te downloaden hier

Over Infostrada

Infostrada Sports, verzamelt, analyseert en distribueert informatie over meer dan 100 sporten met de focus op Voetbal en Olympische Sporten. Alle feiten en cijfers van wedstrijden, atleten, teams, competities, toernooien, stadiums, sponsoren en veel meer worden opgeslagen in een van werelds grootste sportdatabases.
Deze sportinformatie - nieuws, live coverage, resultaten, biografieën, statistieken en veel meer - wordt geleverd aan kranten, tijdschriften, radio, TV, federaties, bonden, evenementorganisaties, sportsites, portals, wap en sms providers. Dankzij het digitale tijdperk waarin wij leven kan Infostrada Sports de data op elk platform, in elk gewenst formaat, in elke taal, overal en altijd leveren. Enkele voorbeelden uit onze lijst van klanten zijn; IOC, FIFA, UCI, FIH, FISA, Eurosport, NOS, BBC, ZDF, SVT, Reuters, AFP, ANP etc.

Infostrada Sports heeft een kleine 100 medewerkers verdeeld over het hoofdkantoor in Nederland en kantoren en agentschappen in Denemarken, Engeland, Oostenrijk en Australië.

De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met het zelfde gebruiksgemak als het kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView waarde een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat – voor één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 13.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com