Inschrijving geopend voor nieuwe Financial Business Intelligence award

QlikTech en Banking Review initiëren FBI award

Hoofddorp, The Netherlands - 16 augustus 2010

QlikTech (NASDAQ:QLIK), een pionier in Business Intelligence, heeft samen met Banking Review de Financial Business Intelligence (FBI) award in het leven geroepen. Deze award beloont in Nederland gevestigde financiële instellingen, die in 2009/2010 intern beschikbare managementinformatie succesvol hebben ontsloten en succesvol vertaald naar een klantgerichte businesscase. Hierbij valt te denken aan de introductie van een nieuw project, product, dienst of werkwijze, waardoor de klantervaring of de klantenbinding is verbeterd. Het meest aansprekende en succesvolle project wordt beloond met de award en een diepte-interview in Banking Review.

Meer dan ooit is het voor financiële instellingen een uitdaging om haar klanten goed te bedienen. Het centraal stellen van de klant behoort tot de belangrijkste thema’s van deze tijd. Dat klinkt logisch, maar blijkt in de praktijk vaak verre van eenvoudig. Uit waardering én als aanmoediging hebben Banking Review en QlikTech de FBI-award geïnitieerd. “Met deze award willen wij ambitieuze en klantgerichte financiële instellingen de erkenning en waardering geven die zij verdienen”, lichten Wim Assink, hoofdredacteur van Banking Review en Rogier Verheij, Vice President Benelux bij QlikTech, toe. “Naast de erkenning biedt de feestelijke FBI award bijeenkomst de mogelijkheid ideeën en kennis uit te wisselen met vakgenoten.”

Criteria

• Het bedrijf is actief in de financiële dienstverlening.
  • Het bedrijf is in Nederland gevestigd en de beschreven activiteiten vinden plaats in Nederland.
  • Het project is reeds geïmplementeerd. Nieuwe projecten in eerdere fasen (idee, concept, implementatie of realisatie) worden niet in de beoordeling meegenomen.
  • Het moet gaan om projecten, producten of diensten die toegesneden zijn op een geïdentificeerde klantbehoefte.
  • De inschrijver kan aantonen dat intern beschikbare managementinformatie aan de basis staat van het project. Dat daarnaast eventueel ook externe bronnen zijn geraadpleegd is mogelijk.
  • Het succes is aantoonbaar in bijvoorbeeld omzet- en/of klantengroei.

Selectie en uitreiking

Alle inschrijvingen zullen inhoudelijk worden beoordeeld door een breed samengestelde jury. In een eerste ronde selecteert de deskundige jury zes genomineerden. Zij mogen hun inschrijving persoonlijk aan de jury presenteren. Op basis daarvan zal de jury tot haar definitieve oordeel komen. De FBI award wordt vervolgens uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst in februari 2011.

Inschrijving

De inschrijfperiode voor de FBI award loopt tot 31 oktober 2010. Inschrijving is gratis voor alle ondernemingen die voldoen aan de gestelde criteria. Inschrijven is mogelijk via http://www.qlikview.com/nl/landing/financial-business-intelligence-award/award/form. Meer informatie over de award is te vinden op www.qlikview.com/nl/fbi-award.

Over Banking Review

Banking Review is hét leidende communicatieplatform voor professionals in de financiële sector. Met een eigentijdse visie presenteert wordt hoogwaardige informatie ontsloten via de meest geëigende media-kanalen. Het magazine voor bestuurders en leidinggevenden bij banken, verzekeraars en pensioenfondsen presenteert tweemaandelijks nieuwe inzichten, visies en best practices. Een digitale nieuwsbrief verzorgt updates met interessante rapporten en berichten. De website www.bankingreview.nl is inmiddels een gewaardeerd kennisplatform voor projectleiders binnen de sector. Daarnaast organiseert Banking Review regelmatig ronde tafel discussies en bijeenkomsten. Banking Review wil een bijdrage leveren aan het professionaliseren van de sector. De FBI Award past in deze doelstelling.

De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met hetzelfde gebruiksgemak als kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat – voor één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech (NASDAQ:QLIK) staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 13.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Meer informatie:
Marcommit PR
Ingeborg Schrijver
E-mail: qliktech@marcommit.nl

De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met het zelfde gebruiksgemak als het kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView waarde een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat – voor één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 13.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com