QlikView start wereldwijde wervingscampagne

Business Intelligence partij zoekt toptalenten die passen bij haar onderscheidende bedrijfscultuur.

Hoofddorp - 21 december 2010

QlikTech (NASDAQ: QLIK), leverancier en ontwikkelaar van de Business Intelligence (BI) oplossing QlikView, is een wereldwijde wervingscampagne gestart om toptalent op het gebied van Business Intelligence te werven om zo haar groei te verzekeren. De doelen van QlikTech in 2011 zijn wereldwijde expansie op het gebied van marketing, sales, finance en research & development. Vanwege de kenmerkende eigenschappen van QlikView heeft het bedrijf een zeer diverse afzetmarkt.

De beursgang van QlikTech in juli 2010 was een succes en het bedrijf is erg positief over het behouden van haar breed verspreidde, uitzonderlijke en democratische cultuur.  Volgens Lars Björk, CEO van QlikTech en Anna Kjellberg, VP van Global HR, is de investering in mensen, cultuur en toegankelijkheid de sleutel tot groei. QlikTech is opgericht met Zweedse waarden en eensgezindheid en heeft daarbij een cultuur gecreëerd die toonaangevend is als het gaat om het scheppen van gelijke arbeidsvoorwaarden. Zo zit iedere nieuwe werknemer een volledige week intern op de QlikAcademy in Zweden. Medewerkers leren daar van de corporate executives over het bedrijf. Alle medewerkers komen daarnaast één keer per jaar bijeen. Dit is op initiatief van de directie zelf om daarmee het directe contact tussen medewerkers binnen deze culturele en geografisch verspreide organisatie te behouden.

Het bedrijf heeft momenteel meer dan 650 medewerkers en meer dan 15.000 klanten in 100 landen. Personen die graag deel uit willen maken van de QlikTech organisatie kunnen contact opnemen met Joke Horsman via infonl@qlikview.com.

De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met hetzelfde gebruiksgemak als kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat – voor één enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech (NASDAQ:QLIK) staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 15.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.