Exact en QlikView tekenen samenwerkingsovereenkomst

Combinatie ERP en BI maakt klanten wendbaar en slagvaardig

Hoofddorp - 17 juli 2013

Exact gaat samenwerken met QlikView door zijn bedrijfssoftware en het business discovery-platform gebundeld aan te bieden. De combinatie geeft medewerkers op alle niveaus de mogelijkheid om in de eigen rapportagebehoefte te voorzien. Omdat ze enkel de voor hen belangrijke ontwikkelingen monitoren worden positieve of negatieve bewegingen sneller geïdentificeerd. Een organisatie is zo beter in staat om snel op veranderingen in te spelen en de doelstellingen te behalen.

QlikView is eenvoudig in gebruik en maakt belangrijke informatie snel inzichtelijk via een smartphone of tablet. Door de samenwerking kunnen medewerkers van directieniveau tot op de werkvloer direct beslissingen nemen op basis van betrouwbare informatie die centraal wordt bijgehouden in een geïntegreerde oplossing van Exact. Door de data van de bedrijfsprocessen met QlikView te analyseren en te visualiseren aan de hand van dashboards wordt een organisatie slagvaardiger. Dat is belangrijk omdat: klanten verwachten dat in hoog tempo nieuwe producten op de markt worden gebracht; toegenomen transparantie inzicht geeft in kosten waardoor concurrentie op basis van prijs moeilijk is; een geoptimaliseerde keten betekent dat een klein probleem al snel tot gevolg heeft dat producten niet op tijd geleverd kunnen worden.

“Door business-driven intelligence toe te voegen aan Exact wordt snel zichtbaar of processen wel optimaal zijn ingericht. Als dit niet het geval is kan snel worden ingegrepen door verspilling te beperken en de organisatie zo lean mogelijk in te richten”, zegt Marinus ter Laak, Managing Director Business Solutions bij Exact. “Dat dit goed werkt bewijzen de bestaande implementaties van het business discovery-platform bij onze klanten. Het is daarom goed dat we de markt vanaf nu gezamenlijk benaderen.”

“Met ons business discovery-platform hebben klanten de mogelijkheid om echt tijdig bij te sturen. Standaard BI-rapportages geven wel inzicht in KPI’s, maar als die afwijken wordt niet duidelijk waarom”, aldus Vincent Peters, vice president en managing director Benelux QlikView. “Het is geweldig dat de marktleiders in ERP en business-driven intelligence elkaar nu hebben gevonden. Met Exact vangt de klant alle relevante data en QlikView wijst vervolgens de weg.”

QlikTech (NASDAQ: QLIK) is een leider in Business Discovery, oftewel user-driven Business Intelligence (BI). De krachtige en toegankelijke Business Discovery oplossing QlikView slaat een brug tussen traditionele BI-oplossingen en stand-alone bedrijfsapplicaties. QlikView biedt gebruikers intuïtieve gebruiksvriendelijke analyses. Dankzij de pioniersrol van QlikTech in in-memory associatieve zoektechnologie kunnen gebruikers, in tegenstelling tot een beperking door voorgedefinieerde vragen, informatie juist vrij onderzoeken. QlikView Business Discovery werkt met bestaande BI-applicaties en voegt nieuwe mogelijkheden toe, zoals inzicht voor iedereen, real-time analyses zonder wachttijden, mobiliteit, de gebruiksvriendelijkheid van een app, de mogelijkheid data te combineren en samen te voegen, en een nieuw niveau van informatiedeling en samenwerking. In tegenstelling tot traditionele applicaties kan QlikView binnen enkele dagen of weken worden geïmplementeerd, in plaats van in maanden, jaren of uiteindelijk helemaal niet. Het hoofdkantoor van QlikTech is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen die samen meer dan 28.000 klanten in ruim 100 landen bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

Over Exact

Exact is een softwareleverancier die wereldwijd bedrijfsprocessen van ondernemers ondersteunt. De focus op financiële processen is sinds het begin in 1984 uitgebreid tot een compleet ERP-pakket voor het midden- en kleinbedrijf. Dagelijks helpen innovatieve oplossingen als Exact Globe Next, Exact Synergy Enterprise en Exact Online wereldwijd meer dan 100.000 lokale en internationale bedrijven bij de aansturing van hun onderneming.

Exact ontwikkelt gerichte cloud- en on-premises-oplossingen voor diverse sectoren, waaronder accountancy, productie, groothandel & distributie en zakelijke dienstverlening. Het hoofdkantoor van Exact is gevestigd in Delft, Nederland. De onderneming is sinds juni 1999 genoteerd aan de NYSE Euronext Amsterdam. De omzet in 2012 bedroeg € 217,1 miljoen.

Voor meer informatie over Exact ga naar www.exact.com.

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.