Qlik introduceert de nieuwe generatie visualisatie en discovery applicatie Qlik Sense

Qlik Sense Desktop, de eerste release van nieuwe productlijn is nu beschikbaar als gratis download

Hoofddorp - 25 juli 2014

Qlik, (NASDAQ: QLIK), leider in data discovery, lanceert Qlik® Sense Desktop. Dit is een gratis versie van de nieuwe generatie data visualisatie applicatie die zakelijke gebruikers een eenvoudige drag-and-drop interface biedt. Dit zorgt voor snelle en interactieve visualisaties, rapportages en dashboards. Qlik Sense Desktop is de eerste release van het QlikView.Next project. Het bevat de gepatenteerde data indexing engine van Qlik, die gebruikers in staat stelt hun intuïtie optimaal te benutten en verbindingen binnen datasets eenvoudig te ontdekken. Hierdoor worden verborgen associaties en inzichten blootgelegd.

Qlik Sense Desktop biedt een intuïtieve drag-and-drop ervaring die data visualisatie en het doorzoeken van data en storytelling in een aparte geïnstalleerde Windows client mogelijk maakt. De visualisatie apps kunnen eenvoudig lokaal worden gebundeld en opgeslagen om deze makkelijk te kunnen delen en te laten openen door anderen. Mensen die niet gewend zijn te werken met BI-oplossingen kunnen zelfs al snel met Qlik Sense aan de slag door simpelweg een Excel-document in de applicatie te slepen of in diverse bedrijfsdatabronnen te duiken. Qlik Sense Desktop is gratis voor zowel persoonlijk als zakelijk gebruik en biedt de mogelijkheid om onbeperkt apps te ontwikkelen en bestanden te delen.

Het complete Qlik Sense aanbod, dat naar verwachting vanaf september 2014 beschikbaar is, zal server based zijn. Gebruikers zijn in staat om vanaf elk apparaat aanpassingen op serverniveau door te voeren. Dit maakt flexibel mobiel gebruik, samenwerking, delen van informatie en data-integratie mogelijk. Daarnaast bevat Qlik Sense belangrijke functionaliteiten voor grote organisaties en wordt de datakwaliteit geborgd door middel van data security en data en applicatie governance. Alle Qlik Sense oplossingen indexeren de data, zodat gebruikers deze data direct kunnen ontdekken en visualiseren.
Sabine Palinckx, Country Manager van Qlik Benelux: "Qlik Sense Desktop is een perfecte manier om gebruikers kennis te laten maken met Qlik. Men kan ervaren hoe geweldig het is om eigen data betekenisvol, visueel en zelfs leuk te maken. Door een voortdurende focus op eenvoud en gebruiksgemak maken we de belofte van echte self-service BI waar.”

De mogelijkheden van de Qlik Sense Desktop zijn onder andere:

• Meerdere databronnen, van eenvoudige Excel-bestanden tot ODBC-databases, kunnen naar de Qlik Sense app worden gesleept.
  • Drag-and-drop dashboardontwikkeling om visuele analyses in enkele minuten op te bouwen of uit te breiden.
  • Ontdek, verbind en combineer informatie op nieuwe manieren die met andere producten niet mogelijk zijn zonder het visualisatieproces opnieuw te starten.
  • Smart Search, zodat  gebruikers met behulp van een enkel woord of cijfer direct met de analyse van een dataset kunnen starten.
  • Intuïtieve Smart Visualisaties bieden aanwijzingen om beginners op weg te helpen met het ontdekken van patronen, nieuwe informatie en associaties dynamisch te updaten en te benadrukken.
  • Data Storytelling om inzichten vast te leggen in een presentatieformat. Gebruikers kunnen commentaar toevoegen en vanuit de presentatie direct in de Qlik Sense data duiken en zo vragen real-time beantwoorden.

Naast Sense zal Qlik haar bestaande QlikView producten blijven ontwikkelen en onderhouden. Qlik Sense Desktop is te downloaden via www.qlik.com/nl/explore/products/qlik-sense/desktop

Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in data discovery en biedt intuïtieve oplossingen voor self-service data visualisatie en begeleiding in analytics. Ruim 32.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

© 2014 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Safe Harbor for Forward-Looking Statements

This press release contains forward-looking statements, including, but not limited to,  statements regarding the value and effectiveness of Qlik’s products, the introduction and timing of product enhancements or additional products and Qlik's growth, expansion and market leadership, that involve risks, uncertainties, assumptions and other factors which, if they do not materialize or prove correct, could cause Qlik’s results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements.  All statements, other than statements of historical fact, are statements that could be deemed forward-looking statements, including statements containing the words “predicts,” “plan,” “expects,” “focus,” “anticipates,” “believes,” “goal,” “target,” “estimate,” “potential,” “may,” “will,” “might,” “momentum,” “can,” “could,” “seek,” and similar words.  Qlik intends all such forward-looking statements to be covered by the safe harbor provisions for forward-looking statements contained in Section 21E of the Exchange Act and the Private Securities Litigation Reform Act of 1995.  Actual results may differ materially from those projected in such statements due to various factors.  Past performance is not necessarily indicative of future results.  The forward-looking statements included in this press release represent Qlik's views as of the date of this press release.  This press release is intended to outline our general product direction and should not be relied on in making a purchase decision, as the development, release, and timing of any features or functionality described for our products remains at our sole discretion.  Qlik anticipates that subsequent events and developments will cause its views to change.  Qlik undertakes no intention or obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.  These forward-looking statements should not be relied upon as representing Qlik’s views as of any date subsequent to the date of this press release.