Qlik maakt geavanceerde rapportage mogelijk door overname NPrinting

Qlik biedt totaalplatform voor zowel guided analytics als rapportages

Hoofddorp - 3 maart 2015

Qlik® (NASDAQ: Qlik), leider in Data Discovery, heeft Vizubi en haar NPrinting-productlijn overgenomen. Vizubi is sinds 2013 Qlik-partner en de NPrinting-applicatie voor QlikView® is marktleidend op het gebied van het opstellen, verspreiden en inroosteren van gepersonaliseerde en interactieve rapportages. NPrinting stelt organisaties in staat om visueel aantrekkelijke rapportages te maken op basis van gegevens en analyses uit QlikView. Deze kunnen gegenereerd worden in diverse populaire formats, zoals Microsoft Office, PixelPerfect, PDF en HTML. Door de toevoeging van het Nprinting productportfolio fungeert QlikView nu als totaalplatform voor zowel guided analytics als rapportages. Hierdoor kunnen organisaties aanzienlijk kosten besparen door overbodige business intelligence oplossingen van de hand te doen. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

QlikView NPrinting®: gepersonaliseerde analyses delen met één muisklik

Doordat Data Discovery steeds belangrijker wordt, neemt ook de behoefte toe om de kracht van interactieve en collaboratieve analytics te combineren met geautomatiseerde rapportages. QlikView NPrinting verbindt direct met bestaande QlikView-applicaties en biedt de mogelijkheid om op basis van data en visualisaties rapportages te maken door middel van een eenvoudige drag-and-drop functionaliteit. Zodra de rapporten eenmaal gegenereerd zijn, kunnen gebruikers eenvoudig terug navigeren naar QlikView voor verdere analyse. De intuïtieve interface stelt gebruikers in staat om rapportages centraal in te plannen, te produceren of te delen met anderen en bovendien kunnen rapporten direct worden opgevraagd in QlikView-applicaties.

Hoe het werkt

QlikView NPrinting biedt diverse functionaliteiten om de juiste rapportages te delen met de juiste personen, zowel ad-hoc als gepland. Op basis van specifieke filters, e-mailadressen, afdelingen en wachtwoorden kunnen ontvangers worden geïdentificeerd. Daarnaast is er een breed scala aan mogelijkheden om de rapportages te distribueren. Gebruikers kunnen rapportages bijvoorbeeld per e-mail versturen, opslaan in bepaalde directories of publiceren op een website. Bovendien kan met QlikView NPrinting ook automatisch een rapport gegenereerd worden wanneer er aan specifieke voorwaarden en triggers wordt voldaan.

Met QlikView NPrinting zijn gebruikers in staat om:

• Microsoft Office, PixelPerfect en web-ready HTML rapporten te maken door gebruik van bestaande QlikView-applicaties;
  • Rapportages te maken die eenvoudig naar de gewenste stijl kunnen worden omgezet met behulp van geavanceerde functies, zoals scripting, voorwaardelijke opmaak, inhoudsopgave, vormen, logo's en foto's;
  • Diverse QlikView-objecten in te voegen uit meerdere QlikView-documenten in één rapportage;
  • Gepersonaliseerde rapporten met medewerkers over de hele wereld te delen en in te plannen;
  • Rapporten direct beschikbaar te maken via QlikView-apps en vanuit de rapportage direct terug te navigeren naar QlikView voor verdere analyse;
  • De mogelijkheid om bepaalde cycli en filters in te stellen, waardoor iedereen precies de informatie te zien krijgt die voor hem/haar bestemd is, in een format dat bovendien aansluit op de behoefte van de organisatie.

Anthony Deighton, Chief Technology Officer bij Qlik, over de overname: “Vizubi en de NPrinting-producten passen naadloos in onze acquisitiestrategie en zijn van grote toegevoegde waarde voor de Qlik-producten, iets waar onze klanten van profiteren. Wij merken dat mensen echt toegewijd aan de slag gaan met Qlik als zij de mogelijkheid hebben om de kracht van Data Discovery aan te tonen. Daarom geloven wij sterk in de kracht van interactieve rapportages. In het geval van belangrijke beslissingen kan een NPrinting-rapport een eerste kennismaking zijn met de kracht van visuele analyses.”

Beschikbaarheid

Aangezien Vizubi als technologiepartner reeds integraties heeft ontwikkeld met QlikView, is QlikView NPrinting per direct beschikbaar. Meer informatie is te vinden via http://www.qlik.com/nl/explore/products/qlikview/nprinting

Qlik is van plan om voortdurend te investeren in haar collaboratieve analytics-aanbod, waarvan NPrinting een belangrijk onderdeel is. Toekomstige product- en integratieplannen zullen de komende maanden beschikbaar worden gesteld.

Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in data discovery en biedt intuïtieve oplossingen voor self-service data visualisatie en begeleiding in analytics. Ruim 34.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

© 2015 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars